czwartek, 2 czerwca 2016

Inwestowanie - cykl postów

Postanowiłem zrobić cykl publikacji.
Założyłem sobie konto na stronie www.gragieldowa.pl i będę starał się osiągnąć jak najwyższą stopę zwrotu z inwestycji przy okazji ucząc się w praktyce korzystając z informacji ogólnie dostępnym dla "Kowalskiego" nie wykupując żadnych analiz premium. Samemu również nie będę przeprowadzał analizy wskaźnikowej, ponieważ chciałbym pokazać że można zainwestować pieniądze, nie posługując się wskaźnikami ale zdrowym rozsądkiem.

Swoje wyniki z inwestycji będę prezentował raz w tygodniu - prawdopodobnie będzie to piątek/sobota po całym tygodniu :)

W portfelu mam 100 000 zł.
Planuje mimo obwieszczanej dookoła bessy - jak podaje stockwatch.pl wyparowało w dwie sesje na GPW 23 mld zł. - utrzymywać wyniki na plusie, najlepiej dwucyfrowe. Czy to się uda - przekonamy się.

Na początek wybrałem akcje:

ALIOR Bank S.A.

Wykres w ostatnim czasie spadał więc tym bardziej warto kupić na "dołku".
Societe Generale i DM mBank rekomendują "KUPUJ" i ustalają cenę docelową w okolicach 70 zł za akcję.
Ponad to Alior w ostatnim czasie ma dobry posłuch, EBOR (Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju) kupi akcje od Aliora , który przeznaczy środki na nabycie podstawowej działalności banku BPH.

CDPROJEKT

Producent gier , ostatnia częśc Wiedźmina sprzedała się w 2 tygodnie w liczbie 4 mln egzemplarzy!
Stawiam na nich ponieważ zdobyli renomę, a ponadto DM mBanku i GoldmanSachs rekomendują trzymaj i akumuluj

PZU

Wybrałem zakład ubezpieczeń, ponieważ ostatnio kurs trochę spadł ze względu na zmiany w zarządzie, ale sytuacja w spółce się ustabilizowała. Rada PZU rekomenduje dywidendą 2,08 zł na akcję co jest atrakcyjną dywidendą.

Wydaję mi się, że taki portfel jest w miarę zdywersyfikowany pod względem ryzyka. Sektory bankowy, informatyczny i ubezpieczeniowy nie są mocno ze sobą skorelowane.

Nie inwestowałem całego dostępnego kapitału, ponieważ chciałbym zobaczyć czy to dobra deecyzja, jeżeli po tygodniu okaże się, że tak to dokupię większy pakiet akcji.

Mój portfel przedstawia się następująco:


Życzcie mi powodzenia :)


www.ekonomiczne3gr.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz